קובה או אולי בכלל חמין? מאכלים בניחוח אתני בגרסה טבעונית וללא גלוטן

מי שבחר באורח חיים טבעוני מנסה לגוון כל הזמן את המנות שהוא אוכל ואת המאכלים שהוא בוחר ומכין. ובהחלט יש לא מעט חזרה על מתכונים ומאכלים כשמדובר באוכל טבעוני. אבל לחד גוניות  הזאת אפשר לשים סוף אם תבחרו אוכל אותנטי טבעוני ומשביע. קובה או חמין הם שני מאכלים שאפשר להכין בגרסה טבעונית עם מעט יצירתיות ובעזרת מרכיבים שיהפכו את המנות למגוונות וטעימות.

אז איך מכינים חמין טבעוני?

רבים אולי לא יודעים זאת, אבל אם מוציאים מהחמין את העוף או את הבשר, נשארים למעשה עם תבשיל טבעוני לחלוטין המכיל המון קטניות. תבשיל כמו חמין מכיל בדרך כלל שעועית לבנה/אדומה או שחורה שהושרתה במים, גרגירי חומוס שהושרו במים, גריסים ואורז. כל אלה הן קטניות דלות שומן ועשירות בחלבון, פחמימות, סידן, ברזל וסיבים תזונתיים.

את המרכיבים האלה מכניסים לחמין לאחר שמטגנים בצל וחתיכות עגבנייה בשמן ומכסים במים. מתבלים כמו שאוהבים וכמובן שחמין משאירים על אש קטנה או על פלטה למשך כל הלילה. מי שירצה יוכל להכניס לחמין פטריות שלמות טריות או חתיכות טופו שיקבלו את הטעם של החמין כשהוא יתבשל במשך הלילה. נסו למצוא מתכון טבעוני לחמין שמכיל את המרכיבים שאתם אוהבים.

אם תרצו תוכלו לבחור דגנים להכנת חמין עם טעם מתקתק שמזכיר קצת טעם של קישקע אותו מכניסים לחמין האשכנזי הבשרי המסורתי. דגנים כמו כוסמת אפשר להכניס עם כפית קינמון וסוכר אל שקית קוקי ולהוסיף לחמין. גם קינואה אפשר להכניס לשקית נפרדת עם תבלינים מתאימים. כך אפשר להעשיר את החמין. הוסיפו לחמין אורז בסמטי בשקית שאינו מכיל ערך גלקימי גבוה מה שיאפשר תחושת שובע.

קובה או אולי בכלל חמין? מאכלים בניחוח אתני בגרסה טבעונית וללא גלוטן

הכנת קובה טבעוני

אם ויתרם לגמרי על גלוטן תוכלו לבחור קמח ללא גלוטן ולערבב אותו עם סולת שאינה מכילה גלוטן. את שני המרכיבים מחברים עם מים ומלח בקערה ביחס של חצי כוס קמח על שתי כוסות סולת ולשים תוך הוספת מלח ומים קרירים. כדאי ללוש עד התגבשות בצק. כדי למלא את הקובה אפשר לבחור תערובות מסוגים שונים כמו תערובת בצל ופטריות מטוגנות, תערובת של חתיכות טופו וירקות, או אפילו למלא את הקובה בפירה.

כדי להכין קובה או "לגלגל" קובה – כדאי לצפות בסרטונים או לקבל הדרכה ממי שיודע להכין את הכופתאות האלה. את הקובה המוכן אפשר להכניס למרק ירקות עשיר וכדאי להשתמש במרק בירקות שמספקים טעם חמצמץ כמו תרד, עלי סלק והרבה לימון. אם תרצו תוכלו להכניס את הקובות אל מרק דלעת עשיר וסמיך.

אז אם אתם מחפשים את הטעם האותנטי של חמין וקובה – נסו למצוא מתכונים לטבעוניים ותבלו את התבשילים בתבלינים המאפיינים את המטבח האותנטי כמו כמון, בהרת, ראס אל חנות ושאר תבלינים בעלי ניחוח מזרחי.

 

מאמרים נוספים

לחיות טבעוני

נגישות